13 Nama Makanan Mencegah Kehamilan Yang Berkesan

13 Nama Makanan Mencegah Kehamilan Yang Berkesan


Kali ini kita telah meringkaskan beberapa makanan dan ubat-ubatan yang dapat membantu mencegah kehamilan. Tetapi masalah pilihan dan keserasian penggunaan, semuanya bergantung kepada anda dan pasangan anda. Inilah maklumat lengkap,



Ulipristal Asetat: Ubat untuk Pencegahan Kehamilan

Ubat ini sesuai untuk anda yang ingin mengawal masa untuk mempunyai bayi.Tetapi untuk menggunakannya, anda mesti mempunyai preskripsi doktor terlebih dahulu. Kerana pembersihan mesti dilakukan sebelum menggunakan ubat ini.



Trinordiol-28,  Pil AntiMengandung

Untuk ubat ini, anda mesti mengambilnya selama 28 hari secara berterusan. Bagaimanapun, anda tidak perlu bimbang, kerana ubat ini mempunyai dos yang rendah.

Jadi ia tidak menyebabkan kesan sampingan jika digunakan untuk masa yang lama. Banyak ubat ini dijual di farmasi atau bidan yang paling dekat dengan anda.


Pil Esterogen, Cara Mencegah Kehamilan

Pil lain yang boleh anda pilih adalah pil estrogen. Walaupun anda mempunyai hubungan, ubat ini masih boleh mencegah kehamilan.

Walau bagaimanapun, anda perlu memberi perhatian pada masa itu, kerana penggunaan maksimum ubat ini adalah maksimum 3 hari selepas bersetubuh. Jika tidak, anda boleh mengambil ubat ini selama 5 hari (2pil / hari).
13 Nama Makanan Mencegah Kehamilan Yang Berkesan   Kali ini kita telah meringkaskan beberapa makanan dan ubat-ubatan yang dapat membantu mencegah kehamilan. Tetapi masalah pilihan dan keserasian penggunaan, semuanya bergantung kepada anda dan pasangan anda. Inilah maklumat lengkap,



Cara Tidak Dapat Hamil Dengan Peria

Makanan ini sangat disukai oleh ramai orang. Dan siapa sangka jika makanan ini juga mengandungi vitamin dan nutrien yang baik untuk tubuh.

Walau bagaimanapun, jika anda mengambil terlalu banyak ia boleh menyebabkan kegagalan kehamilan. Salah satu daripada mereka adalah kerana ada bahan yang akan membuat kontraksi janin. Inilah yang menjadikan peria pahit sebagai makanan yang disyorkan untuk mencegah kehamilan.


Pil Progestin, Dadah atau Makanan Untuk Mengelakkan Kehamilan

Sukar untuk menelan ubat dalam bentuk yang besar? Mungkin progestin adalah jawapannya. Progestin adalah pil mini yang berguna untuk mencegah kehamilan. Bukan itu sahaja, jika anda menyusukan anda masih boleh memakannya. Tetapi jika anda tidak pasti tentang ini, anda harus bertanya kepada doktor tentang kebenaran.


Kehamilan Mencegah Makanan atau Ubat-ubatan: Pil FE Mainstay 2S

Tidak sepadan dengan ubat di atas? Cuba Pil Mainstay. Ubat ini sangat disyorkan oleh bidan di kawasan luar bandar atau bandar. Kerana ia agak berkesan dan sangat baik untuk mencegah kehamilan.  Untuk mengambilnya, lakukan pada hari pertama haid dan sebagainya mengikut cadangan pada pembungkusan.


Makan Buah Longan: Buah Mencegah Kehamilan

Buah ini benar-benar lazat kerana memberi kesan segar kepada orang biasa. Tetapi apabila anda mengambilnya semasa mengandung, ia akan menjadi buruk bagi janin. Kerana di dalamnya ada sebatian yang berbahaya bagi tubuh.

Oleh itu, buah ini sesuai untuk anda yang ingin mencegah kehamilan. Kerana longan akan memberikan rasa panas kepada janin. Jadi janin tidak lagi tumbuh.

Makanan untuk Mencegah Kehamilan, Tablet Yasmin

Satu produk yang cukup terkenal untuk mencegah kehamilan adalah tablet yasmin. Ubat ini boleh diambil dari hari pertama haid. Dan teruskan dengan mengambil tablet selama 7 hari dan kemudian tidak. Dan kitaran akan terus berputar.

Pil Postinor

Walaupun ramai orang memilih cara semula jadi untuk mencegah kehamilan sebagai pilihan. Ia tidak biasa untuk pil postinor menjadi pilihan segelintir orang. Kerana pil ini berfungsi dengan berkesan.  Untuk dos, anda boleh mengambil 1-2 pil sehari sebelum membuat hubungan.

Walau bagaimanapun, jika anda lupa untuk mengambilnya, maksimum sebelum 72 jam selepas menyambung anda masih boleh mengambilnya.

Tablet Nogestat, Makanan Menghalang Kehamilan

Walaupun ia dianggap sebagai makanan, nogestat sebenarnya merupakan ubat. Ubat ini mempunyai bahan aktif untuk mencegah kehamilan. Sama seperti beberapa ubat lain, ubat ini boleh berfungsi walaupun anda mempunyai hubungan. Tetapi selama maksimum 72 jam.

Marvelon Limas 28S: Cara Mencegah Kehamilan

Untuk dapat membawa pulang ubat ini, anda mesti mempunyai preskripsi doktor. Untuk kegunaannya, anda mesti menggunakannya secara teratur dan mungkin tidak memutuskan sambungan daripada memakannya.

Kerana bukan tidak mungkin, kelewatan memakannya dalam sehari boleh mengakibatkan ubat tidak berfungsi maksimum.

Pil Gabungan, Pil Anti-Kehamilan Berkesan

Pil ini adalah gabungan pil estrogen dan progesteron. Oleh itu, produk ini dipanggil pil gabungan. Pil ini mempunyai harga RM15,000 / jalur.

Anda boleh menggunakan setiap jalur pil kombinasi selama 28 hari. Kerana anda perlu mengambilnya selama 28 hari penuh tanpa melanggar. Dan selepas itu, biarkan kosong dan mula semula ketika hari pertama haid bermula.

Nanas Muda, Buah Mencegah Kehamilan

Sudah tentu anda sering mendengar bahawa nanas muda boleh digunakan untuk pengguguran. Ternyata perkara tersebut benar, kerana nanas muda mempunyai kandungan enzim bromelain didalamya.

Di mana enzim ini dapat menimbulkan rasa panas untuk janin. Jadi janin tidak akan berkembang pada hari-hari berikutnya.

Pil kawalan kelahiran: Cara berkesan dan digunakan secara meluas untuk kehamilan

Salah satu cara yang banyak ibu lakukan untuk mencegah kehamilan ialah dengan mengambil pil kawalan kelahiran. Anda tidak perlu risau, jika apabila anda mengambil ubat ini, anda menyusu. Kerana ia tidak akan memberi kesan sampingan untuk anda dan bayi anda.

Ubat Levongestrel, Ubat Pencegahan Kehamilan

Ubat ini akan menghalang berlakunya kehamilan, dengan mengatasi persenyawaan yang dilakukan oleh sperma. Anda boleh menggunakan ubat ini selepas membuat hubungan. Walau bagaimanapun, tidak disyorkan untuk menggunakannya untuk jangka masa yang panjang.

Ubat di atas benar-benar membantu anda mengawal kelahiran seorang kanak-kanak dan membantu kerajaan menjalani polisi perancangan keluarga. Walau bagaimanapun, penting, sebelum mengambil pencegahan kehamilan atau ubat untuk berunding.

Dengan melakukan rundingan, anda akan mengetahui ubat-ubatan yang sesuai untuk penggunaan dan cadangan untuk penggunaannya.

Baca juga>>>Apakah ubat Amoxicillin?